Tipsextra 40 år!

Hipp hipp hurra hurra hurra!

Visst är det härligt att detta fantastiska kulturella teveprogram är tillbaka i hemmen? Så många matcher som setts och så många beundrare till alla dessa lag, så många fotbollsspelare det gett och sådan suktan efter lördagen när man äntligen får bänka sig i soffan med sina Vicknings chips, ja, lika många chipssorter som det finns idag fann man inte för låt oss säga 30 år.

Men nu till saken. Programmet i all är men att nu köra fanfar och fira över 40 år känns väldrigt konstigt. Inte har vi haft tipsextra i rutan i 40 år, eller har jag helt missat detta i tv-tablån? Nja, man får allt dra av lite för jag har då inte haft brittisk fotboll i min tv-ruta varje lördag. TV 4 dök ju upp med tipslördag och då var allt förstört.

Det ju som att ta en ungdomskärlek och räkna längden på förhållandet och utelämna alla avbrott och ändå se det som en enda tidsföljd.

Men hurra i alla fall för att Tipsextra uppstod för 40 år och förhoppingsvis är här för att stanna. Jag skulle gärna byta bort alla italienska, tyska och spanska matcher om bara dessa brittiska matcher sändes. Och då menar jag inte under Premier League. Eventuellt kan jag tänka mig att se The Old Firm, fast sedan Henke lämnade klubben är det inte lika skoj att se Celtic.

Go SVT!!!


Mikael


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0