Hamréns debut

Jag måste säga att det var en godkänd insats av Hamrén och Allbäck, som också bör nämnas. Att matchen får 12 byten var väntat och skapar en viss instabilitet i spelet. Däremot ska resultatet helt åsidosättas och fokus läggas hos spelarnas insatser. En gammal räv som Majstorovic tycker jag mest joggade eller joggade tilllägen. Man känner presonligen igen det när man har en spelövnings som tillåter skoj, då springer man omkring på ett visst sätt och här visade han inte att han är mittback i nästa match.

Dorsin gör det ok och håller, men detta varhans nivå och tyvärr kommer han inte att tillföra spelet någon ytterligare dimension. Lustig gör också det skapligt men verkar lite tagen av färgen på tröjan, men jag vill gärna ge honom en chans till och varför inte under en eventuell USA-turné eller dylikt!?

Jag försökte följa Mackan och det lilla jag såg var inspirerande, aktivt och initiativtagande. Han ska ju vara en tillgång, coacha, peppa och vara ett bollplank. Då spelar det ingen roll när man spelade sin senaste match. Lyssna bara på tongångarna om Henke. Jag tror dessa två besitter nästan lika mycket kunskap om fotboll, sedan tror jag dock att de 2 kaptenerna besitter samma spelidé.

Men det var lite roande att se Hamrén nere i Italien iklädd halsduk och rock, modemässigt fick han nog bra ord i italiensk press. Tur för Sverige kanske att Italien vilade sina starkaste kort! Annars hade det kanske blivit åka av för vissa,,,

Mikael


Kommentarer
Postat av: Greger

Bättre sent än aldrig, inte sant? ;-)

2010-11-22 @ 12:07:03
URL: http://www.brajulklappstips.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0