medias fokusering

* Det slog mig härom dagen när jag skulle se sporten på tv med min far, vi sa båda innan programmet började att de kommer säkert att välja Henkes debut i innebandyn före Sverige fantastiska framgångar i World Cup i Gällivare.

Jorå, visst började man direkt med Henkes insatts!!! Men, va tusan sysslar de med, hur kan de rangordna detta som en viktigare händelse före något som inte har hänt i svensk skidsport tidigare? Sedan lyfter man fram Henke som att det var han som gjorde att Helsingborg kunde vända matchen. Nåja, han spelar smart efter sin förmåga och försöker sig inte på något svårare än vad han bemästrar. Men tusan, skärpning media. Lite omdöme har ni väl vad som är viktigt inom svensk idrott, eller?

* Hörde att även J-O Waldner och "Äpplet" ska börja med innebandy i en nystartad förening. De väljer att varva innebandy med ping-pong för att välja bort fysträning om jag förstod dem korrekt. Tja, varför inte, dessa gubbar har ju upplevt och gjort allt i sin sport. Men, innebandy verkar locka hobbylirare, vilken skön sport detta är ändå. Man försöker lyfta upp den till skyarna men egentligen består den med fötterna på jorden och är en motionssport till syvende och sist.

* Tillbaka till World Cup. Helt fantastisk upplevelse där Sverige genomför en tävling man tidigare inte gjort med sådana resultat. Underbart. Man får rysningar och minns storhetstiden. Nu är vi med och nosar lite i toppen igen, härligt. Skönt är också att Norden knipar i princip nästan allt. Det ska vara en Nordisk dominans tycker jag. Ingen ska komma och lära oss hur man åker skidor på längden.

* Hellner och Kalla är helt fenomenala. De sprudlar av glädje och smittar av sig på övriga. Ge dem alla förberedelser de behöver så kommer de att blomma ut rejält.

***Mikael***
Sportdebatt



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0