Henrik Larsson laddar inför landskamp med innebandy!

* Somliga går en golfrunda, sedan finns det de som tar en innebandyklubba och dammar av sina gamla kunskaper! Jag talar om Henrik Larsson, ett fysiskt fenomen och bolltalang som nu har gjort sin första träning med innebandylaget FC Helsingborg. Av att döma på namnet skulle det kunna vara fotboll, men ack. Henrik ser nu ut att vara väldigt nära att överge sin fotbollskarriär för en ostliknande boll. Jag skulle känna stor saknad om jag gjorde detta val. Helre ser jag att han gör en sista sejour utomlands och sedan slutar och därefter kanske börjar hobbylira hemma i Helsingborg. Nu verkar det vara lite för stökigt med klubborganisationen och med Henkes krav för att jag vill se det hela sluta på detta sätt. Samtidigt behöver landslaget hans kunskap och ledarskap. Där skulle jag gärna se honom ingå i staben efter avslutad karriär. Nu finns det ju redan en Henke Larsson i Superligan, men oavsett vem som är bäst på innebandy kommer en viss Henke att fånga strålkastarna!

***Mikael***
Sportdebatt


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0