fenomenet Jörgen Persson

* 42 år och säger sig nu inte ha motivationen för landslaget längre! Nähä, det är väl ingen som klandrar honom för denna långa karriär. Han la ju av redan 2005 med att bli tränare i Qatar, som kanske kan bli aktuellt igen?! Nu bli sista uppdraget i VM nästa år, därefter vet han inte om racketen hamnar på hyllan helt och hållet. Men om jag får säga min åsikt, vilket jag gör här ändå, är varje slag på denna vita boll en bonus för pingisälskare, för vem trodde att han ens skulle passera 35 års ålder på den internationella scenen.

Jag fattar inte hur man kan hålla denna nivå vid denna ålder, men denna generationen var något speciellt i sig som vi inte kommer att få uppleva igen tror jag. Inte en chans att vi kommer få njuta av en liknande generation som Appelgren, Wallner, Lindh och Persson. Inte bara deras segrar utan att de fortfarande kan behandla bollen fantastiskt.

Så därför är det ingen nyhet när Persson säger detta och det skulle bara vara en fröjd om han fortsatte men en skymf mot övriga lirare att dessa gubbar klår dem och håller jämna steg. Ta Äpplet som bara förlorat en match i Elitserien! Vad säga? Svensk bordtennis har ofantligt långt kvar till toppen och vi får vänta på nästa generation istället och se om vi får fram en lirare där.

***Mikael***
Sportdebatt


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0