Guldbollen till Ronaldo

* Trots ett mediokert EM delades idag Guldbollen välförjänt och överlägset ut till Cristiano Ronaldo
* Zlatan kom nia. Före spelare som Rooney, Ballack, Drogba och Gerrard för att nämna några. Men att Arsjavin placerades för Zlatan är lite märkligt. Visst, han gjorde två bra matcher i EM men världens sjätte bäste spelare är han inte.

* I och med niondeplatsen har Zlatan fortfarande inte det svenska rekordet i Guldbollsplaceringen, ett par spelare varav Brolin är den senaste har kommit fyra.

* Ytterliggare ett pris har Zlatan åtminstonde en teoretisk chans att få idag när Svesnka Dagbladets bragdmedalj ska delas ut. Själv håller jag på cykel-Emma. Visserligen vann hon inte, men här är det bragden man är  ute efter. Och det var verkligen en sann överraskning och en riktig bragdinsats Emma presterade i somras när hon i den bästa kokurrensen cyklade in Sveriges första medalj under spelen. Men orkar juryn stå emot trycket för ett ge den till en av paralympicsidrottarna.

* Handen på hjärtat. Hur många såg paralympicstävlingarna och tyckte att Jonas Jacobsson eller Anders Olsson ska få medaljen. Handlar det inte om att man tycker synd om dem. Det gör inte jag. Jag har stor respekt för dem som idrottsmän, men jag inbillar mig att konkurrensen är hårdare inom cykelsporten än i t ex handikappskytte.

// Kristoffer

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0